‘De crisis is een zege’

Formuledirecteur Rob Klifman van Karwei noemt de crisis een katalysator voor de huidige professionaliseringsslag in de doe-het-zelf-branche. “De behoefte daaraan wordt versneld. Wat dat betreft is de economische tegenwind een zege voor de doe-het-zelfbranche, die wordt eindelijk volwassen.”

Desalniettemin is de Nederlandse doe-het-zelfmarkt hard getroffen door de economische malaise. De branche heeft te kampen met een gekrompen huizenmarkt, zowel op het gebied van nieuwbouw als verhuizingen. In 2009 realiseerde de totale branche bijna acht procent minder omzet dan het jaar ervoor, zo becijferde Rabobank. Ook Karwei leverde in, ‘al deden wij het met zo’n vier à vijf procent minder omzet beter dan de markt’. “Dit jaar verliest de dhz-branche weer omzet”, meent Klifman. “Wij rekenen op een landelijk omzetverlies van vijf procent.”

Lees het interview met Rob Klifman in het julinummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!