Supermarktbladen hebben elk hun eigen doelgroep

Supermarkten en drogisterijen hebben elk hun eigen tijdschrift met hun eigen doelgroep. Ook de advertenties verschillen per titel. Allerhande wordt gelezen door de AH-bezoekers, die relatief in een hogere sociale klasse zitten en hoger opgeleid zijn. De Allerhande-lezer heeft vaker een creditcard en koopt relatief minder via postorder. Allerhande is, evenals Boodschappen (van Boni, Coop, Deen, Sanders, Jan Linders, Jumbo en Golff) meer gericht op aanbiedingen en nieuws rondom de producten. Ook Lekker Doen van Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden heeft een dergelijke inhoud. DA Magazine, te krijg bij de DA- en Stip-drogisten is een glossy-achtig tijdschrift met veel advertenties. Ditjes en Datjes van Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros heeft slechts enkele recepten en is ook wat meer glossy. De lezers van dit blaadje lezen verder voornamelijk Algemeen Dagblad, Parool, Metro en Sp!ts. De Allerhande-lezers lezen liever Volkskrant en NRC. De DA-en Stip-bezoekers hebben vaker Libelle, Margriet, tuinboeken of Bouquet-reeks-boekjes in handen. De Digros, Dirk van den Broek en Bas van der Heijden-bezoekers blijven trouw aan hun keten en kopen drank en drogisterij-artikelen bij Dirck III en Dirkx.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!