Omzetgroei voor Primera

Winkelketen Primera heeft in het tweede kwartaal van 2010 de omzet met vijf procent zien stijgen. Dat heeft de retailer woensdag in een persbericht bekendgemaakt.

Zo nam de omzet op tabaksartikelen met vier procent toe, steeg de boekenomzet, groeide de categorie dagbladen met vier procent en nam de totaalgroep loterijen met zeven procent toe. De tijdschriftenomzet bleef gelijk.

De categorieën wenskaarten en kantoorartikelen groeiden door. Dankzij het groeiende assortiment cadeaukaarten en de terugkerende printcampagnes, werden er met Vaderdag 2010 al net zoveel cadeaukaarten verkocht als met Sinterklaas 2009, aldus Primera.

De meest recent toegevoegde cadeaukaarten zijn onder meer Bart Smit en de Nationale bloemenbon. Binnenkort start de verkoop van 'BioscoopCadeau', welke is in te leveren bij Pathé en alle Minerva bioscopen. De groei van tickets wordt voornamelijk veroorzaakt door stijging van de niet-voetbal tickets via Paylogic.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!