Euretco richt zich volledig op dienstverlening aan zelfstandige ondernemers

Directievoorzitter Frank van Wegen van Euretco over de koersverandering in het afgelopen jaar: “Met een omzetdaling van 2,3 procent in 2004 deed Euretco het beter dan de markt. Wel noopte de aanhoudende economische tegenwind ons tot een heroverweging van onze strategische koers. In 2004 zijn de eerste stappen op weg naar de nieuwe strategie gezet. De komende jaren richt Euretco zich voor honderd procent op de dienstverlening aan zelfstandige ondernemers. Met de verkoop van Automat, Boekenpartners en Euretco Tweewielers brachten we al vroeg in het jaar een eerste focus aan in branches. Primair richt Euretco zich de komende jaren op de branches mode, wonen en sport. Ook werd met een kritisch oog gekeken naar de toekomstige positie van de eigen retailketens. Wij verwachten dat de concurrentie in de detailhandel de komende jaren zal worden aangescherpt. Centraal daarbij staat het zelfstandig ondernemerschap tegenover het filiaal- en grootwinkelbedrijf. In dit concurrentieveld wil Euretco een duidelijke positie innemen en schaart het zich aan de zijde van de zelfstandige ondernemer. In Euretco’s nieuwe strategie was dan ook geen plaats voor eigen retailactiviteiten. De verkoop van onze eigen winkels is slagvaardig opgepakt: in november 2004 werd modeketen BeMore verkocht en inmiddels is ook afscheid genomen van Adam Menswear en Witteveen. Voor wat de verkoop van Jeans Centre betreft is eind maart jl. een letter of intent getekend. Binnen een tijdsbestek van een half jaar is daarmee een eind gekomen aan de eigen retailactiviteiten”. Euretco verwacht voor 2005 een lichte groei van de omzet ten opzichte van 2004. Het perspectief voor de financiële resultaten is vooral gebaseerd op de nieuwe focus op zelfstandige ondernemers, een toename van het aantal samenwerkende ondernemers en uitbreiding van franchiseconcepten en private labels. Euretco B.V. is een belangrijke speler in de Nederlandse non-fooddetailhandel, met een toonaangevende positie in de branches mode, sport en wonen. Samen met bijna 1.700 aangesloten ondernemers en 2.400 winkels vertegenwoordigt Euretco een consumentenomzet van circa twee miljard euro. Bekende formules zijn onder meer: SPORT2000, Runnersworld, LinCHérie, Snuffel, LakeSide, Decorette, InterStyle en Topform.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!