Marktaandeel Albert Heijn stijgt

Het marktaandeel van Albert Heijn is in het eerste kwartaal van dit jaar gestegen naar 27,5%. Dit blijkt volgens Distrifood uit vertrouwelijke gegevens van onderzoeksbureau IRI Nederland. Het marktaandeel van AH ligt volgens deze cijfers flink boven de cijfers van ACNielsen. Volgens ACNielsen heeft Albert Heijn een marktaandeel van 26,9% over het eerste kwartaal van dit jaar behaald. Volgens Distrifood ligt het groeicijfer van IRI in lijn met de omzetstijging van AH gedurende de eerste drie maanden met 4,9% naar een totaal van € 1,8 miljard. De totale foodomzet daalde gedurende dit eerste kwartaal juist met 1%, aldus cijfers van het GfK.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!