E-commerce in China groeit explosief

Chinese consumenten hebben massaal hun weg naar webwinkels gevonden. Dat meldt Roland Berger Strategy Consultants, een bureau dat jaarlijks onderzoek verricht naar het koopgedrag van Chinese shoppers.

Het aantal online winkeltransacties groeide vorig jaar met meer dan honderd procent ten opzichte van het jaar ervoor. “Terwijl e-commerce in China vergeleken met online winkelen in de VS nog steeds laag is in absolute getallen, groeit de internethandel wel vijf keer sneller dan in de VS”, vertelt Charles-Edouard Bouée, president en managing partner van Roland Berger in China.

Het bureau verwacht dat deze groei zal doorzetten, voornamelijk doordat online betalingssystemen en veiligheid ook in China in de lift blijven zitten. “Bedrijven moeten op deze trend inspelen. Dit is de ideale markt om in te investeren.”

De Chinees heeft niet alleen het webshoppen ontdekt, ook wordt er toenemend merkbewustzijn geconstateerd. “Daarnaast wordt het internet steeds intensiever gebruikt om producten te bekijken en te beoordelen”, meldt het consultancybureau in een persbericht.

“De Chinese markt benaderen als een homogene massamarkt is verleden tijd. Vorig jaar bleek al dat de Chinese consument steeds meer om een individuele benadering vroeg. Deze trend lijkt zich door te trekken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!