Lost sale omzetten in saved sale

Retailers laten op jaarbasis flinke geldbedragen liggen als gevolg van lost sales. Dit blijkt uit recent onderzoek van Q&A in samenwerking met MOTUS Retaillisten, dat onlangs werd gepresenteerd op het seminar Save the Sales.

Een lost sale houdt in dat bezoekers met een koopintentie zonder of met een kleinere aankoop dan verwacht de winkel verlaten. Uit het onderzoek, waaraan ruim 6500 consumenten hebben meegewerkt en 29 winkelketens (verspreid over verschillende branches), blijkt dat alleen al de deelnemende ketens jaarlijks zo’n 1,4 miljard euro laten liggen als gevolg van lost sales.

In de ogen van de consument is de reden van de ‘lost sales’ vooral het assortiment. Volgens Q&A zijn lost sales echter veelal op te lossen door….

Lees het gehele artikel in het augustusnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!