Guess scoort op Europese markt

Kledingfabrikant Guess heeft zijn winst in het tweede kwartaal met twaalf procent zien groeien naar 66,8 miljoen dollar. Dat meldt FashionUnited online. De recordomzet van 577,1 miljoen dollar is een belangrijke factor voor goede resultaten. “De resultaten waren boven verwachting”, aldus ceo Paul Marciano.

In Europa steeg de omzet met zes procent van 210 miljoen dollar naar 222,3 miljoen dollar. In Azië steeg de omzet met 43 procent naar 42,8 miljoen dollar. Ceo Paul Marciano is voorzichtig, maar wil wel blijven groeien. “We maken een geweldige ontwikkeling door in deze regio’s terwijl we de noodzakelijke infrastructuur ontwikkelen om ons marktaandeel op deze markten te vergroten,” aldus Marciano. “Het ontwikkelen van deze markten blijft topprioriteit.”

In Noord Amerika zag Guess de omzet stijgen met zes procent, maar daalde de brutowinst met dertien procent. Voor het volledige jaar verwacht het bedrijf een omzet tussen de 565 en 580 miljoen dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!