Louis Vuitton vestigt zich in de Bijenkorf

De Amsterdamse Bijenkorf heeft vanaf vandaag de luxeartikelen van Louis Vuitton in de winkel liggen. Het warenhuis wil een wat chiquere uitstraling, terwijl het Franse luxemerk een groter publiek wil trekken.

De producten van Louis Vuitton waren tot vandaag alleen verkrijgbaar in de eigen winkel van het merk in de Amsterdamse PC Hooftstraat. “Dat is de enige straat in Nederland voor luxeartikelen, maar je moet er wel speciaal heen”, zegt Robertio Eggs, directeur Noord-Europa. “Bij de Bijenkorf komt een veel groter publiek met ons merk in aanraking. Een gemiddelde tas kost bij ons duizend euro, dat is nog best betaalbaar.”

Opent Louis Vuitton een tweede winkel in een stad, dan is dat vaak in een warenhuis, aldus Eggs. Lafayette in Parijs, Harrods in Londen en El Corte Inglés in Madrid zijn daar voorbeelden van. De Bijenkorf paste niet vanzelfsprekend in dat rijtje, stelt de directeur. Maar de afgelopen drie jaar haalde de retailer prestigieuze merken als Viktor & Rolf, Marc by Marc Jacobs en Burberry binnen. “Als alles gebleven was hoe het toen was, dan waren we hier niet.”

Het personeel voor de shop-in-shop wordt door Louis Vuitton zelf opgeleid. Het luxemerk wil zo de exclusiviteit waarborgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!