Burberry wil dynamische retailer worden

Het Britse modehuis Burberry wil zich anders profileren. De aanbieder van luxegoederen moet een dynamische, wereldwijd opererende retailer worden.

De meeste grote modehuizen leunen voor de verkoop van hun producten op groothandelaren, franchisers en officiële partners. Burberry wil deze trend met coo Andy Janowski aan het roer doorbreken. Het bedrijf wil meer betrokken zijn bij de directe verkoop van haar producten via internet en het groeiende winkelnetwerk.

De Castleford fabriek in Yorkshire is het middelpunt van deze transformatie. Burberry versterkte in 2009 de productie in deze fabriek door het reorganiseren van productiemethoden op de werkvloer, en het aannemen van nieuwe managers met efficiëntie als hoofddoel. Er zijn nu zes weeflijnen in plaats van één en het gebouw wordt de hele nacht van stroom voorzien.

Deze veranderingen zorgen voor een daling van de productiekosten. Het produceren van een kledingstuk in Castleford is nu tien tot vijftien procent goedkoper dan drie jaar geleden. Ook worden er meer bestellingen op tijd bezorgd. De aanpassingen binnen het bedrijf hebben gezorgd voor een stijging in de verkoopcijfers van 6,7 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!