Tesco richt pijlen op China

De Britse supermarktketen Tesco opent de komende jaren bijna honderd winkels in China. Met de investering is ruim drie miljard dollar gemoeid.

Aankomend Tesco-topman Philip Clarke – hij volgt maart 2010 de huidige ceo Terry Leahy op - zegt dat China één van de belangrijkste markten is voor de retailer. Clarke ziet nog wel groeimogelijkheden in Groot-Britannië, maar er is volgens hem veel meer te vinden in Azië.

Walmart en Carrefour gingen Tesco al voor in het meest dichtbevolkte land ter wereld: zij opereren er al bijna tien jaar. Tesco wil in China tachtig vijf verdiepingen tellende filialen openen, compleet met filmtheaters en restaurants. Daarnaast worden er twintig hypermarkten gebouwd en er wordt in Shanghai een winkelformat getest dat is toegespitst op convenience.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!