Coca-Cola weer beste merk

Voor het elfde jaar op rij is Coca-Cola verkozen tot 'Best Global Brand'. In de top-100 beste merken ter wereld wordt het bedrijf achterna gezeten door technologische merken. Dit blijkt uit de jaarlijks gepubliceerde lijst van adviesbureau Interbrand.

De plaatsen twee en drie worden ingenomen door IBM en Microsoft. Google staat op de vierde plek. HP en Intel hebben ook de top tien weten te halen. Apple heeft 37 procent aan merkwaarde gewonnen, onder meer dankzij de fluistercampagnes van het bedrijf in de aanloop naar nieuwe productintroducties. Het bedrijf staat op de zeventiende plek.

Philips is de eerste Nederlandse vertegenwoordiger op de merkenlijst. Het bedrijf staat op dezelfde 42ste positie als vorig jaar en gaat Shell en Heineken voor: zij nemen respectievelijk plaats 81 en 93 in. Shell is elf plaatsen gestegen ten opzichte van vorig jaar. Heineken doet na vijf jaar afwezigheid weer haar intrede.

Luxemerken Cartier, Armani, Louis Vuitton, Gucci, Tiffany & Co en Hermès hebben aan waarde gewonnen. Dit komt vooral dankzij investeringen in hun imago’s als 'klassieke icoonmerken'.

Een aantal merken gaat gebukt onder slechte publiciteit. BP verdween van de lijst als gevolg van de olieramp in de Golf van Mexico. Het door terugroepacties geplaagde autobedrijf Toyota levert zestien procent aan merkwaarde in.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!