Omzetstijging supers door suikerfeest

Het Suikerfeest heeft Nederlandse supermarkten twee miljoen euro extra omzet opgeleverd. Het afsluitende feest van de ramadan zorgde voor een omzetstijging bij veel categorieën in vergelijking met de weken waarin er geen Suikerfeest is. Vooral de impact op zoetigheid is groot, zo blijkt uit onderzoek van SymphonyIRI.

Vooral chocoladerepen bleken erg in trek. Er werd in de aanloop naar het Suikerfeest voor bijna 1,1 miljoen euro meer omgezet in vergelijking met weken waarin er geen Suikerfeest gevierd werd. Deze bedragen komen uit op een omzetstijging van elf procent. Categorieën als bladerdeeg en andere hartige deegwaren groeiden met respectievelijk +25 procent en +24 procent zelfs nog harder.

Daarnaast noteerden ook bakbenodigdheden (+13 procent) en zonnebloemolie (+13 procent) een toename. SymphonyIRI laat ook weten dat non food categorieën als kleding en geuren geprofiteerd hebben van het Suikerfeest. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!