Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites

In de markt voor vergelijkingssites tekent zich een ware prijzenoorlog af. Prijsvergelijker Beslist.nl heeft aangekondigd al deze maand de tarieven voor webwinkels met eenderde te verlagen, waarmee de strijd om de consument definitief losbarst.

De tweede speler in de branche, achter marktleider Kieskeurig.nl, verlaagt het instaptarief voor de cost per click van vijftien naar tiencent. Dit is volgens directeur Kees Verpalen een reactie op ‘signalen uit de markt’. "De marges van veel webwinkels zijn zwaar onder druk komen te staan als gevolg van de prijsverhogingen in de cost per click die de afgelopen tijd door onze concurrent zijn doorgevoerd", aldus Verpalen.

Hij wijst hiermee naar de prijswijziging die Kieskeurig.nl afgelopen juni doorvoerde. "Het zijn vooral kleinere webwinkels die hiervan de dupe zijn. Die hebben vaak niet de kennis en financiële middelen om de conversie verder te optimaliseren. Voor veel hen van loont het daardoor niet langer om in deze prijsvergelijker te worden opgenomen."

Naast de prijswijziging zet Beslist.nl een nieuw tariefsysteem in voor het advertentieblok. Hierbij betaalt de hoogste bieder voortaan nog maar 1 eurocent meer dan het één na hoogste bod. Met de veranderingen hoopt Beslist.nl nog meer webwinkels aan zich te binden, waardoor het huidige aanbod van 16 miljoen artikelen verder wordt uitgebreid.

De vergelijkingssite bereikt volgens de laatste STIR-cijfers 11,9 procent van de Nederlandse internetpopulatie, en heeft zo'n 2,5 miljoen unieke bezoekers per maand.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!