IKEA breidt uit in China

De Zweedse woongigant IKEA wil voor 2015 haar verkooppunten in China verdubbelen. Dat meldt nieuwssite Bloomberg. Het woonwarenhuis haakt hierbij in op de verwachte groei op de Chinese meubelmarkt.

Euromonitor International verwacht dat verkopen in deze markt in China met zeventien procent zullen groeien. IKEA wil 300 miljoen dollar extra uitgeven aan het ontwikkelen van de verkooppunten. Hiermee moet het aantal warenhuizen stijgen van acht naar achttien.

Volgens Euromonitor zal de omzet van de interieurmarkt in China dit jaar groeien naar 28 miljard dollar. “Door het voeren van een gunstig beleid voor retailers en het verlenen van consumentenkrediet heeft de regering de detailhandel in China gestimuleerd”, zegt Alex Liu, analist bij Euromonitor in Shanghai. “Consumenten die over krediet beschikken, zullen sneller grote items aanschaffen, zoals IKEA-producten.”

Chinese consumenten gaan nu vaak naar IKEA om levensmiddelen aan te schaffen of om een dutje te doen op één van de bedden. “Sommige consumenten komen alleen voor het eten of de ervaring”, meldt Ian Duffy, voorzitter van de Aziatische IKEA-vestigingen. “Wanneer ze hier al tien jaar ijs of gehaktballen halen, zullen zij voor IKEA kiezen bij het aanschaffen van een bank.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!