Sigarettenverkoop in dip door crisis

De economische crisis en de gestegen accijnzen hebben er voor gezorgd dat tabaksfabrikant British American Tobacco in de eerste negen maanden van dit jaar minder sigaretten verkocht. Dit maakte de producent van merken als Pall Mall, Lucky Strike, Kent en Dunhill woensdag bekend.

Het volume nam met drie procent af tot 526 miljard sigaretten. Door de crisis en de gestegen tabaksaccijnzen stappen veel rokers over op goedkopere merken. Daarnaast had BAT last van concurrentie van nagemaakte en gesmokkelde sigaretten in landen als Turkije, Roemenië en Zuid-Afrika. Ook ondervond de producent hinder van de gevolgen van de overstromingen in Pakistan. Hier verkoopt het bedrijf naar schatting zes procent van zijn volume. De overstromingen hebben er voor gezorgd dat de distributie in Pakistan ontregeld is geraakt.

Voor heel 2010 denkt de tabaksproducent dat het volume met drie procent zal afnemen. BAT is wel positief over de winstontwikkeling en gaat uit van een goede winstgroei.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!