Retailers leren wereldwijd van crisis

Retailers hebben wereldwijd lessen geleerd van de economische crisis en het herstel dat nu gaande is. Daarover werd gesproken tijdens het World Retail Congres 2010 in Berlijn, zo schrijft Economic Times online. Duizend topmensen uit de mondiale retailwereld kwamen 25 tot 27 oktober bijeen om verschillende ervaringen te delen en conclusies te trekken.

Zo kwam Prénatal, marktleider op het gebied van babyartikelen, aan bod als voorbeeld uit de categorie childcare. Het bedrijf met 450 winkels in achttien verschillende landen moest twee jaar geleden volledig herstructureren om aan top te blijven. “De markt voor babyartikelen was lang niet zo veerkrachtig als vooraf werd aangenomen”, aldus Mark Rollman, ceo Prénatal. Met een nieuw doel, nieuwe waarden en een nieuw winkelmodel heeft het bedrijf zich echter staande weten te houden. “Het is lastig om de ‘if-it-ain’t-broke-don’t-fix-it’ houding te negeren. Maar wij bleven in de ban van de klant en durfden de stap te zetten”, aldus Rollman.

Ook topmensen als Angela Ahrendts van Burberry, Tony DeNunzio van Maxeda, Jose Gomez van Mango en Philipp Schindler van Google namen het woord tijdens het congres. Het World Retail Congress Asia Pacific zal 7 en 8 maart 2011 plaatsvinden in Hong Kong.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!