Consument wil meer glasverpakkingen in winkel

De meeste Europese consumenten willen meer glasverpakkingen in de winkelschappen. Dit blijkt uit de European Packaging Survey, een onderzoek dat in september 2010 door TNS is verricht.

In Nederland wil 75 procent meer in glas verpakte producten in de winkelschappen. Voor Europa is dit zelfs 84 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat mensen waarde hechten aan het recht op glasverpakkingen, omdat zij waarde hechten aan hun gezondheid en het milieu. Glasverpakkingen zijn gemaakt van natuurlijke grondstoffen en hebben geen chemische additieven of kunststof lagen nodig om voedingsmiddelen en dranken te beschermen.  

Uit het onderzoek blijkt verder dat de Nederlandse consument niet alleen het recht op glasverpakkingen wil, maar ook bereid is daarnaar te handelen. 52 procent van de Nederlandse respondenten geeft aan dat zij als consument 'heel waarschijnlijk' meer producten in glas zouden kopen als dat ertoe bijdraagt dat er meer glas in de winkels beschikbaar komt. 42 procent van de Europese respondenten zegt bereid te zijn meer te betalen voor het recht op glasverpakkingen. Nederlandse consumenten vinden ook dat producenten van consumptieartikelen en de overheid meer moeten doen om glasverpakkingen voor consumenten beschikbaar te maken. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!