Detailhandel wacht grote veranderingen

Retailers moet op zoek naar nieuwe vormen van klantcontact. Dat blijkt uit het onderzoek Retail 2020, dat uitwijst dat het koopgedrag van de consument de komende jaren zal veranderen. De consument richt zich in zijn oriëntatie en koopgedrag steeds meer op online mogelijkheden. Een grote groep ondernemers beseft dit onvoldoende en verliest het contact met de klant.

De veranderende retailstructuur zou ook aanknopingspunten bieden om juist te excelleren. Nu grijpen nog weinig winkeliers die kansen. Retailers moeten zich volgens Retail 2020 meer verdiepen in het veranderende denk- en handelgedrag van de consument. Combinaties van fysieke en online winkels die de retailer exploiteert, bieden mogelijkheden.

Volgens het onderzoek zal het aantal vierkante meters winkelvloeroppervlak van woon- en modewinkels binnen tien jaar met twintig tot 35 procent afnemen. Ook het aantal zelfstandig ondernemers zal met dertig tot vijftig procent afnemen, omdat velen in het mkb vanwege hun leeftijd willen stoppen. Opvolgers dienen zich nauwelijks aan. Gevolg ervan is onder meer dat vooral op A-1 locaties de komende jaren het aantal zelfstandig ondernemers daalt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!