Gedoseerde groei voor SPORT 2000

SPORT 2000 wil met het nieuwe ‘back on track’-programma de stabiliteit van de keten waarborgen. “Bij SPORT 2000 hebben we een periode van enorme groei gekend, waardoor we de kernwaarden iets te veel uit het oog zijn verloren”, meent Steve Evers, Euretco directeur Formules. De directeur vindt dat er daardoor te veel op de winkelvloer bleef liggen voor doorontwikkeling. “We werkten allemaal heel hard, maar niet aan de juiste zaken.”

De sportketen wil vooral de visie benadrukken en die vertalen naar de cultuur en de vaardigheden van medewerkers. Het tweede hoofddoel van de retailer is gezonde groei. “Om dit te bereiken, gaan we onder meer aan de slag met leveranciers. Grote merken willen invloed op de winkelvloer. Deze invloed kunnen wij bieden door een abonnement aan te bieden op vierkante meters die zij mogen vullen.”

Daarnaast wil de SPORT 2000 het aantal vestigingen gedoseerd uitbreiden. In drie jaar moeten er vijftien extra vestigingen worden geopend. “Om het jonge ondernemers wat makkelijker te maken, zijn we in gesprek met banken om de instap via een leaseconstructie minder hoog te maken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!