Tesco haalt omzetgroei vooral uit Azië

Tesco heeft zijn omzet in Azië dit jaar wederom flink zien groeien. Ruim 31 procent van de totale omzet van het Britse supermarktbedrijf en 22 procent van zijn winst zijn geboekt uit internationale verkoop. Tien jaar geleden was dat nog respectievelijk tien procent en vijf procent.

“De uitbreiding naar Zuid-Korea, China en India is onze motor van groei”, aldus Azië- en Europa-directeur Philip Clarke. In Zuid-Korea, dat voor Tesco de grootste markt is na Groot-Brittannië, groeide de omzet het afgelopen kwartaal met 6,7 procent, tegen een groei van zes procent het kwartaal daarvoor.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!