Geen reactie Hans Textiel op open brief FNV

Hans Textiel heeft niet gereageerd op de open brief die FNV Bondgenoten begin november aan de retailer stuurde. Het doel van de brief was in gesprek gaan over de onrust onder het personeel van de keten.

De vakbond maakt zich zorgen over de kledingretailer. Dit laat Niels Suijker, Bestuurder Handel bij FNV Bondgenoten, weten. Volgens de vakbond groeit de onrust onder het personeel door de aanhoudende geruchten over een fusie of overname.

Begin november stuurde FNV Bondgenoten een open brief aan de directie van Hans Textiel, naar aanleiding van een enquête onder het personeel. Het personeel zou te veel uren maken, regelmatig alleen in de winkel staan en de werkdruk niet meer aankunnen. FNV wil hierover in gesprek met de keten en vindt het dan ook teleurstellend dat de directie de brief links heeft laten liggen.

FNV maakt zich ook ernstige zorgen over de sterker wordende geruchten over de toekomst van Hans Textiel. Medewerkers menen dat er een mogelijke verkoop, fusie of zelfs faillissement van de kledingketen aan zit te komen. "Door geen openheid van zaken te geven aan vakbonden of personeel, laat Hans Textiel allen in onzekerheid over hoe het bedrijf er echt voorstaat", aldus FNV Bondgenoten.

Omdat medewerkers van de keten online massaal reageren op nieuwsberichten over het bedrijf heeft FNV Bondgenoten een internetforum geopend voor medewerkers, te vinden op www.hanstextiel.forum2go.nl.

Reacties 0

Schrijf een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!