‘Relatie met schoenen en auto lijkt op liefde’

De band die mensen aangaan met een auto of een paar schoenen heeft veel weg van een liefdesrelatie. Dat stellen wetenschappers van de TU Delft.

De liefde voor een bepaald product verandert met de tijd, net als de liefde voor personen. Dat stelt onderzoekster industrieel ontwerpen Beatriz Russo in haar proefschrift, waarmee ze morgen promoveert aan de TU Delft. Russo spitste haar onderzoek toe op de liefde voor schoenen bij vrouwen en de liefde voor auto’s bij mannen en vrouwen.
Ze ontdekte onder meer dat de liefde voor producten dezelfde componenten heeft als liefde.

Ook wijst haar onderzoek uit dat deze liefde een zelfde soort ontwikkeling doormaakt als een liefdesrelatie tussen mensen. Eerst is de passie dominant, maar daarna worden andere factoren, zoals toewijding en intimiteit, belangrijker.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!