De Klussenier doet na doorstart weer goede zaken

De merknamen van Whow!Concepts, waaronder De Klussenier, De Groene Klussenier, De Installateur en De Schilder, zijn na het faillissement halverwege 2003 overgenomen door ondernemer Joost van der Pol. Onder de naam Klushuis Nederland BV hebben de franchiseformules een succesvolle doorstart gemaakt. Aangezien de merknaam De Klussenier de afgelopen jaren tot een begrip uitgegroeid is en bij consumenten een vertrouwd gevoel oproept, heeft Van der Pol ervoor gekozen onder deze naam verder te gaan. Er is miljoenen in De Klussenier geinvesteerd en het zou kapitaalvernietiging zijn om voor een andere naam te kiezen, zo stelt de directeur. De formule telt inmiddels meer dan 35 vestigingen en het hoofdkantoor staat in Barneveld. De organisatie is gericht op drie pijlers waarvan de merknaam er een is. De belangrijkste pijler is volgens Van der Pol echter de onderlinge samenwerking. De derde pijler bestaat uit de toegevoegde waarde van de franchiseformule. In Nederland staan circa 12.000 klusbedrijven bij de KvK`s ingeschreven. Daarvan zijn er volgens Van der Pol zo`n 8.000 echt vakmatig bezig. Van die 8.000 zijn er slechts 1.300 bij een landelijke brancheorganisatie aangesloten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!