Forse marktaandeelstijging Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn heeft in het eerste kwartaal van dit jaar haar marktaandeel weten vergroten met bijna 3% naar een totaal van 28,1%. Dit blijkt uit vertrouwelijke cijfers van ACNielsen, die op de website van zibb.nl zijn gepubliceerd. Albert Heijn wint terrein op de winkelformules van haar directe concurrenten Laurus en Schuitema. Albert Heijn is met deze marktaandeelstijging terug op het niveau van het eerste kwartaal in 2002. Daarna verloor de marktleider terrein. De door AH begonnen prijzenoorlog werpt nu haar vruchten af om het verloren terrein terug te winnen. Onderzoeksbureau ACNielsen en Albert Heijn willen niet reageren op de publicatie van de cijfers. “Over marktaandelen doen wij geen uitspraken”, aldus een woordvoerder van Albert Heijn. De internetbezorgdienst Albert.nl van Albert Heijn heeft in 2004 haar omzet met 21,8% zien stijgen ten opzichte van 2003, ondanks de economische recessie en de prijzenoorlog

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!