Kortingen lokken consument naar web

Consumenten shoppen vooral online vanwege de aangeboden kortingen. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Accenture. Zo’n 41 procent van de ruim duizend ondervraagden gaf aan op het internet vooral naar kortingen op luxegoederen te struinen.

Consumenten halen hun luxegoederen nog steeds het liefst in fysieke winkels. 39 procent van de respondenten zei van plan te zijn hun kerstinkopen in fysieke winkels aan te schaffen, vergeleken met 26 procent die de voorkeur gaf aan online shoppen. 35 procent gaf aan niet van plan te zijn luxegoederen voor het kerstseizoen aan te schaffen.

Als het gaat om het beïnvloeden van consumenten geeft negen procent aan dat online advertenties hen het meest overtuigen tot een aankoop. Zeventig procent zegt te worden beïnvloed door kortingen, twaalf procent door advertenties, en zes procent door reclamespotjes. De laatste drie procent gaat vooral af op nieuwsartikelen over een bepaald product. De totale verkoop van luxegoederen steeg tussen 5 november en 24 december met acht procent ten opzichte van diezelfde periode in 2009.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!