Men at Work stapt in affiliate marketing

Moderetailer Men at Work heeft met het lanceren van zijn webshop zowel de omzet als servicegraad verhoogd. Door gebruik te maken van affiliate marketing heeft de keten nieuwe kanalen en doelgroepen aangeboord en hiermee is de conversie toegenomen, aldus affiliate marketing-bedrijf M4N, die ruim een jaar geleden werd ingeschakeld door Men at Work. 

De retailer is sinds anderhalf jaar online actief. Het assortiment in de webshop is anders dan wat in de winkels aangeboden wordt. "Zo is er online een XL-assortiment en worden er internet-only merken verkocht. Het online assortiment vindt gretig aftrek bij verschillende doelgroepen." Om deze doelgroepen zowel te verbreden als te verdiepen heeft Men at Work ruim een jaar geleden M4N ingeschakeld voor affiliate marketing.

M4N heeft het merk Men at Work gekoppeld aan relevante partijen. Deze partijen zijn op te splitsen in modegerelateerde websites als Fashionchick.nl, Fashion.nl, Girlstyle.nl, prijsvergelijkers als Twenga, Prijsvergelijk, Vindproduct, kortingaanbieders als Actiepagina.nl, Actiecode.nl, Kortings-code.nl en mailpartijen als Euroclix, Moneymiljonair, Zinngeld. Deze partijen hebben de producten van Men at Work opgenomen in hun assortiment en verwijzen online bezoekers die geïnteresseerd zijn in bepaalde producten door naar de webshop van Men at Work.

Men at Work is positief over de inzet van affiliate marketing. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule. Affiliate marketing bleek zo succesvol dat de omzet via de websites meer is toegenomen dan verwacht en de investeringen in affiliate marketing zich terug hebben verdiend.

Op basis van de opgedane ervaring en onderzoek, lanceerde Men at Work onlangs een restyling van de webshop. "Hiermee sluit de shop beter aan bij de vernieuwende stijl van de retailer en is de navigatie verbeterd".

Bron: RetailTech

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!