Groupon zet in op China

Kortingswebsite Groupon gaat de samenwerking aan met het Chinese internetbedrijf Tecent, om zo zijn marktaandeel in China te vergroten. Dat heeft een bron rondom Tencent bevestigd. Het bedrijf, dat ook de ceo zal leveren, heeft een belang van vijftig procent in de samenwerking.

Groupons vice president Mads Faurholt-Jorgensen onthuldde eerder dat het bedrijf binnen drie maanden zo’n duizend extra Chinese werknemers in wil zetten. Door de snelle uitbreiding in China voldoet het huidige kantoor in Beijing niet meer, en is het bedrijf op zoek naar een nieuwe vestiging. Ook wordt Groupon’s Chinese social media netwerk binnenkort gelanceerd. De retailer hoopt nog voor mei 2011 tot de top van kortingssites in China te behoren.

Wanneer Groupon wil toetreden tot markten buiten de Verenigde Staten, neemt het gewoonlijk de grootste kortingssite in het land over, om vervolgens onder eigen merknaam verder te gaan. Met deze strategie is Groupon al toegetreden tot Hongkong, Taiwan en Singapore. De samenwerking met Tencent laat zien dat Groupon de Chinese markt op een andere manier wil betreden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!