Walmart zoekt heil in lager prijssegment

Na jaren geprobeerd te hebben trendy warenhuizen na te bootsen, gaat Walmart zich nu richten op het aanbieden van de goedkoopste producten. Volgens verschillende bronnen dicht bij het bedrijf, heeft ’s werelds grootse retailer haar leveranciers gevraagd om de goedkoopste producten in een bepaalde productcategorie. Producenten die voor stuntprijzen producten leveren kunnen dus rekenen op een plek in de schappen van Walmart. "Iedereen die voor een lage prijs producten aanbiedt, mag leverancier van Walmart worden. Kan je dat niet, dan mag je vertrekken”, zegt een oud leverancier van de retailgigant.

De retailer voert hiermee de druk op voor partners als Procter & Gamble en Kraft Foods voor de productie van kleinere, meer betaalbare pakketten in alle productcategorieën. "Sinds 1990 heeft Walmart niet zo’n sterk signaal afgegeven aan de concurrent.” Het ziet ernaar uit dat door de stijgende benzineprijzen en de verdubbeling van de werkloosheid, Walmart zijn kans schoon ziet om terug te keren naar het prijssegment waar het bedrijf vroeger naam mee maakte.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!