Facebook zet in op locatiegebaseerde aanbiedingen

Facebook stelt gebruikers in staat door middel van een nieuwe mobiele applicatie kortingen en speciale deals bij winkels, cafés en restaurants te ontvangen. Met behulp van de Facebook Places kunnen gebruikers inchecken bij bars, restaurants en shops, waardoor Facebook-vrienden zien waar de gebruiker zich bevindt. De desbetreffende bars, restaurants en winkels belonen de gebruikers daarvoor. Facebookgebruikers zien met de applicatie welke aanbiedingen en kortingen er in de buurt te vinden zijn.

Facebook lanceerde in november de applicatie al in de Verenigde Staten. Nu worden de deals ook in Groot Brittannië en Europa aangeboden. Onduidelijk is nog welke retailers en restaurants de deals aanbieden.

In de Verenigde Staten behoren Macy’s, Gap en Starbucks tot het aanbod. De lancering is onderdeel van een groeiende trend die laat zien dat consumenten steeds vaker met hun telefoon de site bezoeken. Ook het betalen met mobiel wint het steeds vaker van de creditcard en de pin. Afgelopen week werd bekend gemaakt dat Apple een applicatie op de markt brengt waarmee gebruikers via hun iPad of iPhone kunnen betalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!