Entertainmentbranche huiverig met social media

De entertainmentbranche is nog voorzichtig met het inzetten van social media. “De entertainmentsector zit op dit moment een beetje in een ‘twilight zone’”, merkt Marcel Swagers van online pr-bureau Way To Blue op.

“De ontwikkelingen gaan zo rap; wat twee jaar geleden nog een uitgekiende pr-strategie was, werkt nu niet meer. De branche is niet meegegroeid met de online ontwikkelingen, voelt en begrijpt niet waar de social media nu echt over gaan en kijkt de kat uit de boom.”

Een praktische toepassing is bijvoorbeeld een trend zoals social shopping, waarbij sociale netwerken aanbevelingsfuncties integreren. “Uit onderzoek is gebleken dat een ‘recommendation’ op Facebook een vierhonderd procent grotere kans heeft om overgenomen te worden dan een gewone marketingboodschap”, aldus Swagers. “Dat is wat waard. Banners worden over het algemeen als irritant beschouwd, maar mensen zijn gevoelig voor berichtjes van bekenden dat ze iets leuk vinden of aanraden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!