‘Helft aankopen wordt in 2015 mobiel gedaan’

Ruim 75 procent van alle aankopen en de helft van alle transacties zal tegen 2015 mobiel worden verricht. Dat heeft het bestuur van Google voorspeld.

Volgens Google moeten bedrijven zich daarom aan vier aspecten houden: Zorg voor relevante informatie, zorg dat je makkelijk gevonden kan worden, wees betrokken en stel je verantwoordelijk op. “Mobiel shoppen is binnen vijf jaar groter dan online shoppen”, zegt David Shapiro, directeur van small business marketing bij Google. “Hoewel internet nog steeds de boventoon voert op het gebied van online zoeken, zijn de mobiele zoekopdrachten zijn de afgelopen twee jaar vervijfvoudigd.”

Ook Michael Becker, managing director bij de Mobile Marketing Association, onderstreept het groeiende belang van een mobiel kanaal. “Mobiel is op de telefoon en het internet na het meest gebruikte medium. Consumenten zullen in de toekomst veel aankopen via hun mobiel of tablet computer doen. Bedrijven moeten daarom hun mobiele kanaal optimaliseren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!