‘We zouden groeien naar 400 winkels’

NKD, het Duitse retailbedrijf dat Hans Textiel wilde inlijven, wilde met de formule naar 400 winkels groeien. Dat laat eigenaar Hans van Heelsbergen weten in het Algemeen Dagblad. “Ze wilden alles overnemen, de winkels, het distributiecentrum en het hoofdkantoor. Ze bezochten de winkels en het distributiecentrum en het was een en al optimisme. We zouden groeien naar 400 winkels en het distributiecentrum in Ridderkerk zou zelfs Duitsland gaan bevoorraden”, aldus Van Heelsbergen.

De deal was rond maar toen veranderden ze ineens van standpunt, vertelt Van Heelsbergen. “Volgens mij was de eigenaar van het bedrijf het niet eens met de deal die zijn directie had gesloten met mij. In plaats van het hele bedrijf wilden ze alleen de winkels overnemen. Ik snapte er helemaal niks van, ik was verbluft. Ineens bleek dat ze alleen de winkels voor een prikkie wilden kopen. Maar dat zag ik niet zitten.”

Omdat de formule nu in acute problemen verkeert, was Van Heelsbergen genoodzaakt om het bedrijf op te knippen en in clusters te verkopen. “Ik zie geen andere mogelijkheid dan de winkels in plukken te verkopen. De interesse bij andere partijen is groot.”

Lees ook: Hans Textiel wordt ontmanteld

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!