'Einde supermarktoorlog nadert’

“Het heeft er alle schijn van dat de supermarktoorlog zijn einde nadert. De aanstichter van de prijzenoorlog heeft al een aantal maanden geen wapenfeiten op dit vlak laten zien. En op de meest recente prijsverlagingen bij Edah is door de markt niet of nauwelijks gereageerd”, zegt Joop Holla van onderzoeksbureau GfK als reactie op de stijgende omzetten in de supers. Supermarktwatcher Gerard Rutte is het niet eens met deze stelling van Holla. “Albert Heijn wil meer, moet ook meer bereiken. Dit is voor hen niet genoeg. De koek wordt niet groter, AH wil een groter deel van die koek, moet meer omzetten, want de prijzen zijn sinds oktober 2003 met 10-15 procent gedaald.” Gisteravond bevestigde AH-directievoorzitter Dick Boer op het NOS Journaal dat de supermarktoorlog voor wat Albert Heijn betreft zeker nog niet ten einde is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!