Procter & Gamble topman wil opmars discounters dwarsbomen

Directeur Barnabas Kossman van Procter & Gamble wil dat de Nederlandse retailers en hun handelspartners gezamenlijk de opmars van Aldi en Lidl tegengaan. Hij verwijst naar de situatie in België. Daar trekken A-merkfabrikant en winkelier gezamenlijk op. Volgens Kossman leidt de grote aandacht van retailers voor hun huismerken ertoe, dat steeds meer consumenten bij discounters hun boodschappen doen. “Huismerken onderscheiden zich nu niet genoeg van A-merken. Dat voedt het idee dat alle merken hetzelfde zijn. Als winkeliers met hun eigen merken meer een eigen koers varen, eigenlijk eigen A-merken ontwikkelen, kunnen ze hun winkels een herkenbaar gezicht geven. Wanneer mensen eenmaal overstappen op huismerken, zo blijkt uit onderzoek, stappen ze ook makkelijker naar de discounter. En zijn ze eenmaal gevangen in de fuik van Aldi en Lidl, zo bevestigde onderzoeksbureau IRI onlangs weer, dan kopen ze nooit meer een A-merk”, aldus Kossman in een uitgebreid interview in het FD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!