‘Instore marketing wint terrein'

Retailers kunnen hun klantbenadering op de winkelvloer verbeteren door te investeren in expertise en onderzoek. Dat blijkt uit een rondgang van Levensmiddelenkrant langs supermarktorganisaties en producenten. Zowel retailers als fabrikanten gaven aan dat instore marketing een steeds prominentere rol gaan spelen. Vooral een lokale benadering zou zijn vruchten afwerpen.

“De winkelvloer is immers dé plek waar de consument de beslissingen neemt”, vertelt PLUS-woordvoerster Wenda Buining aan de Levensmiddelenkrant. “We kunnen de shopper hier verleiden en bovendien kan het de omzet van margerijke producten verhogen.”

Albert Heijn en C1000 zien ook het belang in van de instore marketing, maar geven wel aan dat dit niet ten koste mag gaan van het reguliere assortiment. “Het is van belang dat de klant prettig boodschappen kan blijven doen, dus wij stellen een grens aan de omvang die acties innemen”, zegt Anoesjka Aspeslagh, woordvoerster bij Albert Heijn. Veel hoofdkantoren geven aan dat supermarkten hun aanbod beter moeten afstemmen op de oppervlakte van de winkel. “We zien te vaak one size fits all”, aldus Buining. “Juist door te variëren kun je inspelen op de klant.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!