‘Etiket AH voldoet niet aan eisen’

Supermarktketen Albert Heijn moet het etiket op het product extra mager rundvlees aanpassen. De naamgeving is misleidend omdat het product niet voor honderd procent uit vlees bestaat. Dat meldde de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) gisteren. 

Het etiket voldoet niet aan de wettelijke eisen, omdat er bestanddelen uit soja en granen aan toe zijn gevoegd. Het product zou daarom alleen verkocht mogen worden onder de naam 'rundvleesproduct'. De nVWA is deze week in gesprek met Albert Heijn over het etiket.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!