Marlboro komt terug op prijsverhoging

Philip Morris, de maker van onder andere Marlboro, heeft besloten de prijsverhoging voor een pakje Marlboro toch niet door te laten gaan. Omdat de accijns van sigaretten toenam, kondigde het merk eerder aan dat een pakje Marlboro voortaan 5,20 euro zou gaan kosten.

Dat besluit werd heroverwogen en teruggebracht tot vijf euro. “We willen ook in de toekomst concurrerend blijven”, vertelt een woordvoerder. “Fabrikanten als British American Tobacco verhoogden de prijs van Lucky Strike minder dan wij die van Marlboro. We kunnen niet teveel marktaandeel laten wegkapen.” De accijns op sigaretten is per 1 maart met 0,22 verhoogd; hier kwam nog vier eurocent btw bovenop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!