Scan legt kansen en bedreigingen winkelcentra bloot

Een nieuw ontwikkelde Shoppingcenter Scan moet winkelvastgoedeigenaren integraal inzicht bieden in de kansen en bedreigingen van een bepaalde winkelketen. Adviesbureaus Wolfs RC en VS&OP hebben de scan ontwikkeld.

Met behulp van deze scan wordt de kwaliteit van de bedrijfsvoering, de toekomstgerichtheid en de kansen in beeld gebracht. De scan zou snel een integraal inzicht bieden in de actuele situatie en in de waarde van het vastgoed. Ook kan deze worden ingezet als due diligence bij voorgenomen aankopen.

Volgens de adviesbureaus worden eigenaren van winkelcentra continu geconfronteerd met onder druk staande bestedingen, dalende bezoekersaantallen en een fors veranderende detailhandel. Brancheorganisatie CBW-Mitex meldt zelfs dat in 2020 het aantal vierkante meters winkeloppervlakte met dertig procent zal dalen.

Nic Wolfs, directeur Wolfs RC: “De verwachting is dat de onderlinge concurrentie tussen eigenaren van winkelcentra fors zal toenemen.” Volgens Wolfs worden deze eigenaren daarom steeds meer gedwongen om zich intensiever te verdiepen in het retailvak. “Met de Shoppingcenter Scan bieden we de eigenaar een helder inzicht om zo de juiste strategische keuzes te maken. Voor nu, maar ook zeker op lange termijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!