Just-Eat investeert in nieuwe markten

Just-Eat wil met een investering van 48 miljoen dollar nieuwe markten betreden, waaronder de Amerikaanse. In 2009 haalde het e-commerce bedrijf in maaltijden al twaalf miljoen euro op voor internationale uitbreiding. De keten deed toen vier nieuwe landen aan, op drie verschillende continenten. Greylock Partners en Redpoint Ventures, gesteund door de eerdere investeerder Index Ventures, willen met de investering van Just-Eat een wereldmerk maken.

Dit jaar worden er vijf landen aan het portfolio van Just Eat toegevoegd, waaronder Brazilië en Argentinië. “Binnenkort maken we ook een lijstje met Europese landen bekend waar we gaan starten. Voor de langere termijn kijken we ook naar landen in Noord-Afrika en naar de VS. Het is niet voor niets dat Amerikaanse venture capitalists met ons in zee gaan”, aldus het bedrijf. 

In Nederland noteerde Just-Eat vorig jaar een omzet van ongeveer 32 mijoen euro. Een stijging van twaalf miljoen ten opzichte van 2009, maar drie miljoen minder dan de verwachtte jaaromzet. De keten gaat zich daarom richten op de service richting maaltijdbezorgers. Zo wil Just-Eat de restaurants niet alleen van pizzadozen en menukaarten, maar ook van energie gaan voorzien. Het bedrijf zou een kwantumkorting bij leveranciers kunnen afdingen. Deze plannen zijn echter nog niet uitgewerkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!