‘Hooguit AH to go voor Duitsland’

Albert Heijn opende woensdag zijn eerste vestiging in België. Een woordvoerder van de supermarktketen liet desgevraagd weten dat het bedrijf ook overweegt winkels te openen in Duitsland. Maar de Duitse markt is moeilijker te veroveren dan België, stellen branchekenners in het Financieele Dagblad.

Hoewel er nog geen concrete plannen zijn, ‘is betreding van de Duitse markt wel serieus onderwerp van studie’, liet een woordvoerder van Albert Heijn weten. “Maar het land is vol. Wil je ertussen komen, dan zal dat via overnames moeten”, zegt Ton Bos van de Retail Wholesale Group.

Analist John David Roeg van ING stelt dat ‘een gang van AH naar de Duitse markt niet in de lijn der verwachtingen ligt’. “Het is nog wat vroeg. Er is nu net één winkel in België, daar moeten ze eerst succesvol worden.

Bos ziet wel mogelijkheden voor AH to go, de gemakswinkels van Ahold. “Dat concept is overal toepasbaar waar veel mensen langskomen. Het is snel aan te passen aan lokale voorkeuren en het vergt een relatief kleine investering.”


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!