Senioren blijven dezelfde automerken kiezen

Ouderen zijn merktrouw. Bij de aanschaf van een nieuwe auto kopen oudere consumenten vooral hetzelfde merk, zo blijkt uit een grootschalig Frans onderzoek. Volgens de onderzoekers houden senioren bij het maken van hun koopbeslissing rekening met minder merken, minder dealers en minder modellen dan de gemiddelde consument. Ouderen geven de voorkeur aan merken die zich al lange tijd bewezen hebben. De onderzoekers verklaren deze resultaten onder meer uit een aversie tegen verandering bij ouderen.Consumenten op de markt voor nieuwe auto`s bestaan in de Verenigde Staten en in Frankrijk voor respectievelijk 21% en 29% uit senioren. In geindustrialieerde landen wordt het toenemende aandeel van ouderen in de bevolking een economische macht om serieus rekening mee te houden. Zo bestaat in Frankrijk op dit moment 20% van de bevolking uit 60-plussers. In 2010 zal dit zijn opgelopen tot 27%. Niet alleen het aantal senioren neemt toe, maar ook de koopkracht van deze groep. Vergeleken met het gemiddelde Amerikaanse gezin geven ouderen 180% meer uit aan medicijnen, 67% meer aan zorg, 50% meer aan verse groente en fruit en 39% meer aan algemene huishoudelijke uitgaven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!