Sainsbury’s waarschuwt voor zuinige consument

Supermarktconcern Sainsbury verwacht moeilijke tijden nu consumenten hun hand op de knip houden. De cijfers in het vierde kwartaal kwamen lager uit dan verwacht. Zo steeg de omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn met één procent, terwijl analisten een groei van 2,4 procent hadden voorspeld. Een kwartaal eerder bedroeg de toename 3,6 procent.

Volgens het Britse supermarktconcern is het handelsklimaat ongunstig omdat consumenten worden geconfronteerd met hogere prijzen voor brandstoffen en overheidsbezuinigingen. Omdat Sainsbury een sterke positie in het relatief welvarende zuiden van Groot Brittannië bezit, weet de supermarktketen tot nu toe haar concurrenten voor te blijven. Ook de forse investering in online-activiteiten werpt zijn vruchten af. Het Nederlandse

Ahold waarschuwde eerder al voor lastige omstandigheden in 2011. Het concern heeft met name in de Verenigde Staten te maken met een terugval in de consumentenuitgaven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!