Neckermann.com klaar voor groei Benelux

Webwinkel en postorderaar Neckermann.com is na een grondige herstructurering klaar voor groei in de Benelux. Dat stelt Topman Kurt Staelens. Het bedrijf gaat minder catalogi versturen, de inkoop van de tien landen waar het actief is integreren en meer A-kledingmerken aanbieden.

Staelens is vol vertouwen. “We groeien sneller dan de onlinemarkt en dat willen we blijven doen.” Hij gaat voor dit jaar uit van dubbelcijferige groei. De komst van de Belgische ceo november vorig jaar ging gepaard met een reorganisatie.

De Belg trof bij zijn komst een verlieslatende organisatie aan en een te groot en niet-werkbaar managementteam. Dat dunde hij uit ; het managementteam ging terug van negentien naar twaalf en in Nederland en België zo’n 65 banen werden geschrapt, zo’n tien procent van het totaal. Voorts schrapte hij onder meer in het aantal catalogi om meer klanten te trekken naar de kostenarmere onlineactiviteiten.

Neckermann moet net als Amazon, Bol en Wehkamp een soort online winkelcentrum worden, stelt Staelens. Nu is nog negentig procent van de 80 duizend artikelen van eigen merk. De topman is in gesprek met zo’n vijftien ‘grote retailmerken’ om daar verandering in te brengen. Woensdag maakte Neckermann bekend dat Dolcis voortaan schoenen en tassen verkoopt via zijn site.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!