Vechten om marktaandeel in kappersbranche

De Nederlandse kappersbranche is verwikkeld in een hevige concurrentiestrijd. Was de markt eerder grotendeels in handen van Wave International, de moedermaatschappij van de tweehonderd vestigingen van Cosmo, Hairmaxx en Team Kapsalon; nu rukken nieuwkomers als Ami, Brainwash, Hizzi, Kinky, Marna en Rombout op.

Deze turbulente fase in de kappersbranche is onder meer aangewakkerd door het wegvallen van de vestigingsvergunning. Iedereen met kam en schaar mag zich tegenwoordig kapper noemen. Directeur Peta Klaassen van Wave International noemt het een ‘betreurenswaardig besluit’. Ook hebben kappersbedrijven tikken gehad van de economische crisis.

En dan zijn er nog de prijsvechters die de markt tegen ’onmogelijke’ tarieven proberen open te breken. “De concurrentie die het deed voor een tientje bestaat gelukkig niet meer, maar prijzen niet ver daar boven passen ook in geen enkel verantwoord rekenmodel”, aldus Klaassen.” In die gevallen gaat het om de opbouw van filialen. Het is dan een investeerder op de achtergrond die streeft naar een bepaald marktaandeel .”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!