‘Flash sales’ zijn hot in retailland

Retailers zijn steeds creatiever met de manier waarop ze consumenten naar hun winkel lokken. Volgens Amerikaanse analisten beschouwen consumenten twintig procent korting nu als de volledige prijs en wachten ze liever op hogere kortingen.

Retailers weten dat steeds beter te voorkomen. Zo zijn websites als Groupon, LivingSocial, Gilt en Rue La La er bedreven in hun klanten te overtuigen dat ze een product onmiddellijk moeten kopen, willen ze de aanbieding niet mislopen. Ook maken winkeliers vaker gebruik van de slogan ‘zolang de voorraad strekt’, en bieden enkele retailers ‘flash sales’ aan, waarbij een product slechts een paar uur in de uitverkoop is.

“Dit is hoe de marketing in retailland er nu voor staat”, zegt Kevin Sterneckert, retail research director van adviesbureau Gartner. “Retailers willen zich onderscheiden door voor een verschillende aanpak te meer kiezen.” Volgens Sterneckert moeten retailer wel oppassen dat ze geen overload aan acties aanbieden. “Veel aanbiedingen lijken erg op elkaar. Hierdoor worden de buy-now aanbiedingen steeds vaker als spam gezien.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!