Crocs terug van weggeweest

Crocs, de retailer achter de gelijknamige schoen, komt terug met nieuwe ontwerpen en eigen winkels. Terwijl Crocs in 2007 nog een omzet van 850 miljoen dollar noteerde, ging het daarna bergafwaarts met de retailer. Terwijl de vraag afnam, kelderde ook de beurskoers van 75 dollar tot onder de dollar. Toch wist de retailer te overleven, met name dankzij de komst van topman, John McCarvel.

De topman sloot fabrieken in Brazilië en Canada, schrapte tweeduizend banen en vernieuwde de collectie. Zo zette Crocs slippers, mocassins, kinderschoenen die in zonlicht van kleur veranderen en lichtgewicht basketbalschoenen op zij naam. “Ik ben blij om te zeggen dat niemand ons meer kan beschuldigen dat we de lelijkste schoen ter wereld maken”, zei McCarvel over de nieuwe collectie.

De retailer opent nu honderd filialen per jaar, waarin tweehonderd nieuwe modellen worden verkocht. In Nederland heeft de retailer nog geen eigen winkel. De schoen waar Crocs om bekend staat, is nu nog maar goed voor vijftien tot achttien procent van de omzet, die in 2011 naar verwachting op 800 miljoen dollar uitkomt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!