Mango boekt elf procent meer omzet

De Spaanse modeketen Mango heeft in 2010 een omzet gerealiseerd van 1,27 miljard euro. Dat is een stijging van elf procent in vergelijking met 2009, maakte het winkelbedrijf dinsdag bekend. Winstcijfers geeft de retailer niet prijs.

Mango genereerde 81 procent van de totale omzet buiten de eigen landsgrenzen, slechts negentien procent van van de inkomsten is afkomstig van de Spaanse thuismarkt.

De formule beleefde een actief jaar en opende bijna dagelijks een nieuwe winkel. Het totaal aantal nieuwe filialen kwam uit op 380, daarvan zijn 373 winkels in het buitenland geopend en zeven in Spanje. Eerste winkels gingen open in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.

Mango richt zijn pijlen nadrukkelijk op China en Rusland. In deze markten wil Mango dit jaar respectievelijk zestig en veertig nieuwe winkels openen. Maar ook voor Frankrijk, Duitsland, Groot Brittannië, Italië en Polen staan winkelopeningen gepland. En in Zuid-Amerika (Cuba onder andere) wil de modeketen eveneens uitbreiden.

In totaal staan voor dit jaar 550 nieuwe winkels gepland. Voor deze en andere investeringen heeft het bedrijf een bedrag gereserveerd van 135 miljoen euro. In totaal telt Mango telt momenteel meer dan tweeduizend winkels in 105 landen.

Online doet Mango ook goede zaken. Vorig jaar klom de omzet uit de online verkoop naar 21 miljoen euro, een groei van tachtig procent vergeleken met 2009.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!