Het belang van een huismerk

Huismerken zijn belangrijk voor retailers. Ze zijn uniek voor de winkel, voorzien in de behoefte aan goedkope of hoogwaardige artikelen, en bieden een betere marge. Het huismerk is ook een bolwerk in de concurrentie. Zeker nu het aantal innovaties onder private label toeneemt. Is het kopieertijdperk voorbij?

De kredietcrisis van de afgelopen jaren is ook het Britse koningshuis niet ontgaan. De royals bezitten veel land in hun Verenigd Koninkrijk en prins Charles besloot begin jaren negentig om zijn landgoed in de Duchy of Cornwall voortaan biologisch te laten boeren. De oogst wordt sindsdien verwerkt tot een serie biologische producten die onder het label Duchy Originals verkocht worden aan klanten die prijs stellen op superpremium levensmiddelen. De winst gaat naar een goed doel, maar in de recente recessie begon die winst terug te lopen. Prins Charles heeft daarom vorig jaar een deal gesloten met supermarktformule Waitrose, die de verkoop van de producten nu volledig voor zijn rekening neemt. Duchy Originals is nu een premium private label bij Waitrose, die in de Britse troonopvolger een ware hofleverancier van huismerken gevonden heeft.

Lees de gehele recensie in het aprilnummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!