‘M-commerce maakt flinke opmars’

Mobile commerce trekt in de VS steeds meer de aandacht van consumenten en retailers, terwijl maar vijf procent van de retailers een m-commerce site heeft. Dat stelt Ernie Schell, directeur van consultantsbureau Marketing Systems Analysis. Volgens Schell zijn consumenten die via m-commerce producten aanschaffen, sneller geneigd weer aankopen bij diezelfde retailer te doen. Ruim vijftig procent zou terugkomen bij dezelfde retailer.

Schell voorspelt dat tweederde van de detailhandelaren binnen twee tot drie jaar een m-commerce site zal hebben. “De mobiele wereld maakt een ontzettend snelle opmarks”, aldus Schell. mcommerce sites binnen de komende twee tot drie jaar hebben zal. "Het gebeurt allemaal in de mobiele wereld."

Het aantal consumenten dat een aankoop deed via een mobiele telefoon is het vierde kwartaal van 2010 met elf procent gestegen. Een derde van de consumenten zou daarnaast via zijn of haar mobiel de prijzen van verschillende retailers vergelijken. Volgens Schell zal dit aantal alleen maar toenemen, iets wat retailers in de gaten moeten houden. “Retailers kunnen m-commerce niet ontkennen, de impact van dit kanaal blijft toenemen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!